up&down?


har fått endel frågor och kommentarer om mitt hår! jag tycker det är okej , vill helst ha längre hår! men jag måste klippa mitt hår hela tiden för det är väldigt slitet eftersom för drygt 1,5 år sen permenentade jag det , och jag har blekt det , färgat det och lite allt möjligt! men nu börjar jag få ordning på det. men här kommer mina tips som jag gör för att mitt hår ska bli bra nu!

* Låt det vara! jag använder aldrig hårspray , mousse eller anda prudukter som gör håret torrt eller så , jag låter det vara som det är och plattar det någon gång i veckan bara om det behövs.

* Balsam i topparna flera gånger i veckan! om man tar balsam i håret även om det inte är blött hjälper det väldigt mycket!

* tvätta inte håret för ofta! jag tvättar inte mitt hår varje dag när jag duschar, det sliter för mycket på håret!

* när du väl tvättar håret , gör det noga! när man tvättar håret med schampo ska jag gnugga in det ordentligt och ha det i lite så håret blir riktigt fräscht! och inget balsam i hårbotten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0